phone4, phone, contact, telephone, support, call

074-769-15-03

clock3, clock, time, schedule

24/7

 
 

למה זה נכון וכדאי לעבור לשירותי ענן

הביקוש לשירותים בענן צובר תאוצה בקרב עסקים בגדלים שונים ומכל הענפים. החל מחברות המעסיקות מאות ואלפי עובדים במוקדים שונים (ובמדינות מרוחקות), וכלה בעסקים קטנים ובינוניים בתחומים נישתיים ומקומיים. יותר ויותר עסקים מגלים את היתרונות הרבים הגלומים בפתרונות שירותי ענן, ונהנים מטכנולוגיה שהולכת ומשתבחת.

שירותי מחשוב ענן – למה נכון וכדאי לעבור לענן?

בכתבה קצרה זו ננסה להסביר את הסיבות העיקריות שעומדות מאחורי המגמה ונתחיל עם דוגמה. דמיינו לעצמכם עולם שבו אתם יכולים להיכנס לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם רק מהמחשב במשרד ולא משום מקום אחר. תשכחו מהמחשב בבית, מהמחשב הנייד שמשמש לפגישות ואפילו מהטלפון הסלולרי. נשמע לא יעיל? ובכן, הדברים ברורים. בעולם וירטואלי ומהיר, גישה מכל מקום ובכל זמן היא כלי שאי אפשר להסתדר בלעדיו.

זמינות היא המפתח ושירותי ענן לוקחים את העניין מדרגה אחת למעלה. המידע ומערכות המחשוב של הארגון עומדים לרשות העסק בזמינות מרבית וברספונסיביות מקסימלית מכל מקום בעולם. לא בכדי, הביטוי השולט בכיפה לגבי שירות בענן הוא "המשכיות עסקית" (Business continuity), וכלי חדשני שמהווה מודל מושכל לשימוש בתקציבי IT, אשר מקדם לבלי היכר את פעילויות הליבה של העסק.

שרותי ענן - איך זה עובד?

מבלי להיכנס לנבכי ההיבטים הטכנולוגיים שעומדים מאחורי שירותי ענן, הרעיון הכללי הוא יחסית פשוט. המידע ומערכות המחשוב של העסק אינם מותקנים על המחשבים הפיסיים במשרד והכל מאוחסן על גבי שרת מרוחק. שרת שבדרך כלל ממוקם בחוות שרת מאובטחת עם אבטחה חמושה, מערכות הגנה, בקרת כניסה עבור מורשים בלבד, גנרטורים עוצמתיים ולעתים אפילו בבונקרים תת-קרקעיים.

כאשר העובדים נכנסים למחשוב העסקי הם עושים זאת משרת שהותאם אישית לצרכי הארגון על פי מסדי נתונים, תוכנות צד שלישי, תעבורת מידע, שירותי מייל, נפח אחסון, תוכנות הגנה ועוד. כשם שהעובדים יכולים לקבל את השירות במחשב במשרד, כך הם יכולים לעשות זאת גם מהמחשב בבית, מהטלפון הנייד ולמעשה מכל התקן לבחירתם.

היתרונות של שרותי ענן מעבר לזמינות

מעבר לזמינות המרבית, מחשוב לעסק בענן מספק עוד שורה ארוכה של יתרונות. למשל, אבטחת מידע וגיבויים, מערכות הגנה מתקדמות, רישויים לתוכנות שאינן תמיד "נגישות כלכלית" לעסקים קטנים, ניהול הרשאות לדרגים שונים בארגון, נפח זיכרון רב, כוח מחשוב אדיר, עבודה מהירה גם בשעות/בתקופות עמוסות, שירותי תמיכה מהירים ויעילים ועוד. ניתן להתקין על גבי השרת כל תוכנה הדרושה לפעילות הארגון כגון תוכנות להנהלת חשבונות, מערכות ERP, תוכנות CRM, אופיס ועוד. מחשוב ענן חוסך את ההוצאות הגדולות שכרוכות בהתקנה ותפעול שרתים In-House, ומייתר את הצורך לחדש ולשדרג את השרתים כל כמה שנים. העסק נהנה משירותי גיבוי אמינים ובטוחים כך שגם פגיעה במשרד (כמו פריצה, שריפה וכו') אינה גורמת נזק למידע החשוב והקריטי.

לסיכום, החדירה הגלובלית של שירותי מחשוב ענן לעסקים הפכה לעובדה מוגמרת. עסקים מכל התחומים מוצאים שירות בענן פתרון טכנולוגי חדשני ומתקדם שמשפר את פעילותם, מייעל את עבודתם ושומר על רציפות עבודה והמשכיות עסקית לאורך זמן. היתרונות הרבים מתכתבים עם פיתוחים טכנולוגיים וכל אלה ביחד הופכים את שירותי המחשוב בענן למתכון עסקי מנצח.
 
 

עוד בבלוג: