phone4, phone, contact, telephone, support, call

074-769-15-03

clock3, clock, time, schedule

24/7

 
 

הטמעת מערכות מידע

תהליך של הטמעת מערכות מידע בחברות וארגונים הינו תהליך מורכב. תהליך זה דורש תכנון נכון, בסיסי ומבוקר שכולל את שלבי ההטמעה, אפיון נכון של המערכת ואופי תהליכי העבודה. לאלו חשיבות של ממש לגבי התהליך עצמו. במסגרת תהליך הטמעת מערכת מידע חשוב לשמור על הידע שצוברות חברות רבות, להבטיח את יעילות העבודה, להימנע מפעילויות כפולות ומיותרות וכמובן לעבוד בצורה אפקטיבית. הטמעת מערכות מידע הינו הבט חשוב בתכנון ראשוני ובהקמה של כל חברה וארגון ולכן לעוסקים בכך דרושים הידע והיכולות המקצועיות המתאימות.


בהגיען של מערכות מידע חדשות לחברות וארגונים שונים קיימים באופן טבעי קשיים מגוונים, במיוחד ברמה הטכנית – הן של המערכות עצמן והן ביכולתן להשתלב בתוך החברה. הטמעה של מערכת מידע שלא נבחרו בכובד ראש ובכך אין הן תואמות את תכונות החברה בצורה נכונה עלולות להביא לכך שלא תהיה אינטראקציה עם החברה ובכך לא רק שלא תמלא את ייעודה אלא אף תזיק לחברה ולארגון בדמות הפסדים כספיים רחבים, עובדי חברה לא מרוצים המשתמשים במערכות ועיכוב בצמיחה הארגונית.

שילוב של מערכות מידע כולל בתוכו כמה בשלבים בולטים. אלו מהווים נקודות ציון חשובות אודות ההטמעה עצמה וביכולת החברה והארגון להתנהל עימה לאורך זמן. נקודות חשובות אלו מהוות מקור בסיסי בצורת העבודה של ITCARE עצמה, שרואה עצמה מעניקה מידע זה אודות לקוחותיה הרבים.
 

שלבים בהטמעת מערכות מידע

נקודות ציון אלו כוללות את השלבים הבאים בהטמעת מערכות מידע:

זיהוי
זהו השלב הראשוני ממש בחזון של הטמעת מערכות מידע. בתהליך זה קיימת בחברה דרישה וידיעה ברצון של מציאת פתרונות חדשים, זאת באמצעות שדרוג מערכות המידע הקיימות לאחרות.
 
אימוץ
שלב הכולל בדיקה פנימית של חברה וארגון אודות החלופות המוצעות כיום בשוק ויכולות להיות רלוונטיות ופרודוקטיביות לשאיפות הארגון. בסופו של תהליך זה רוצה אותה חברה להגיע למצב שאימץ לחיקו בחירה נכונה ומקצועית בהטמעת מערכות מידע חדשות שיתרמו לחברה.
 
עיבוד והסתגלות
שלב המייצר הדדיות בין מערכות המידע החדשות שנכנסו לחברה לבין החברה עצמה ואנשיה. שלו בו הם לומדים להכיר את מערכות המידע, להתרגל אליה ולהסתגל לדרישותיה השונות.
 
אימון ולמידה
שלב בו יש מעט חפיפה עם השלב הקודם. עם הזמן מתהווה תהליך הדרגתי של אנשי החברה בכל הדרגים כמעט ובו מתקיים תהליך של אימון ולמידה אודות מערכות המידע. תהליך זה אמור לשקף עימו גרף למידה עולה, שבו בכל תקופת זמן ישנה למידה נוספת אודות מערכות המידע עד לכדי שליטה וסנכרון מלא בה.
 
התפשטות ומוחדרות
שלו בו מערכות המידע הופכות לקבועות ממש בתוך החברה והארגון ולמי שמביט במחוץ נראה הדבר שהן קיימות שם זמן רב. בשלב זה מערכות המידע הופכות לחלק של ממש בארגון וחלק מהאפיון החדש שלו.

ניתן להצביע על חמישה שלבים אלו כיוצרים בסופו של תהליך מעגל שלם של השפעה. באמצעות מעגל זה הארגון מגיע לשלב הסופי של הטמעה של מערכות מידע ובנוסף מקבל פידבק תמידי ומהימן המוביל אותו לתיקונים ושדרוגים תמידיים בתפקוד מערכות המידע. ITCARE רואה עצמה כנותנת שירותים אלו על בסיס אותם שלבים ומעניקה תמיכה מלאה ומקצועית על מנת להביא למיצוי אותם שלבים בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.
 

שירותים נוספים: